Sunday, March 23, 2014

Hidup umpana Roda

Andai aku jatuh...andai aku bangun..andai aku lupa diri...aku alpa..aku sedar aku tidak kuat seperti mereka yang lain..dari aku darjah satu sampai buat degree aku tidak pernah mendapat markah yang sangat rendah dan sangat teruk..test kali ni aku dapat 11.5/50 untuk static dynamic , n 1.5/5 untuk quiz calculus …aku rasa down..aku kecewa sebab aku dapat markah macam orang yg sangat bodoh, mcm tak pernah belajar, tak pernah masuk class, walhal aku selalu pergi class, aku focus time lecturer ajar..tp kenapa time exam result aku sangat2 teruk..aku dah study smart..study hard..tp time exam aku xdpt jwb soalan tu..aku jwb sambil lewa ker..? aku byk careless time jwb exam..aku yakin time jwb tu..aku confident..tp biler dpt result , result aku hampeh..ape masalah aku nie..? apa yang bermain dalam fikiran aku nie ? aku dah lupa diri ker..? aku dah lupa niat sebenar n target aku ker…? aku berdoa , aku membaca Al-Quran..aku solat..tp aku xdpt jwb exam..adakah semester ini bukan rezeki aku untuk mendapat result yang bagus…?? Adakah result aku yg elok akan menjadi teruk biler abis semester ni..tidakkkk aku xdpt terima semua itu…target aku nk dapat pointer 3.5 above for end of this semester..walau macam mana pon aku tetap nak dpt 3.5..kan best kalau dapat 3.5..ti tak payah byr mara..free..hidup x diselubungi hutang..tapi mana semangat study aku ? mana hilangnyee ? mana arah tujuan aku ? apa yang bermain di fikiran aku ? adakah aku tidak sediakan jadual bljr ygn betol ?  arghhh aku frusstt…semangat aku hilang…

Tika aku jatuh tiada siapa yang beri aku semangat..tiada siapa yg naikkan semangat aku…tiada siapa yang beri aku motivate..adakah mereka inginkan aku jatuh..atau mereka tidak tahu bahawa semangat aku hilang untuk belajar? Setiap kali aku luahkan keluhan aku pada mereka..mereka tidak memberikan motivate yang baik untuk aku..akhirnyee aku mengambil senaskah Al-Quran dan membacanya ..di situlah tempat aku meluahkan perasaan aku yang sebenar…sebab semester ini berat bagi aku..otak ku, fikiran aku, dah diracuni perasaan sukar pada subject tertentu..aku target aku boleh score subject tu..aku tau aku boleh , aku boleh..tp biler result aku teruk, aku terus jatuh giler2, aku malas nk study..kalaulah dari dulu lagi aku tau aku tak boleh study, aku takkan korbankan kerja aku..aku kerja lagi baik…tapi sebab nak puaskan hati ibu bapa aku, hasrat mereka untuk tengok aku ade degree and jadi seorang engineer..aku teruskan jugak belajar dan berhenti kerja..otak aku stress…aku tension study..dgn pkwe aku lag ink pk..nk spend time dgn die lg..dgn kwn2 lagi..aku stress sangat2 semester nie..aku rase macam tak cukup study..sampai aku rase mcmtak study..aku rase mcm org bengong jee dlm class..aku tatau sama ada subject aku tu susah, atau aku jee yg otak xde fungsi…kalau ada subject yang fail tok semester nie, aku akan kecewa giler-giler..silap2 aku boleh jadi giler..sebab aku tak pernah ada subject yang fail dlm sejarah hidup aku…

Adakah ALLAH tidak memberkati hidup aku dah?

Mungkin ya Allah dah tak berkati hidup aku..aku solat aku mengaji aku berdoa..tetapi aku still jugak buat dosa..aku keluar dengan yang bukan mahram aku..yang bukan halal buatku…aku berdua-duaan dgn bukan mahram aku…biler aku request untuk berkahwin awal, ibu bapaku tidak setuju, dengan alasan “tidak pernah dalam sejarah hidup ibu ada yang langkah bendul” akak aku tidak berkahwin lagi, sebab itulah famly aku tak kasi aku kawin awal..adakah aku patut stop dating untuk temporary sampai aku habis study? Untuk hentikan dosa-dosa aku..sehingga aku di ijab kabulkan..tapi bagaimana pasanganku? Adakah die sanggup setia untuk tunggu aku? Adakah die sanggup xjumpa aku? Aku takde jawapan untuk itu…




No comments:

Post a Comment

 U & Me