Monday, May 16, 2011

Boleh gedik-gedik dengan saya je tau!

hai kwn2,ermmm aritu dyh jln2...n dyh terbace satu entry nie...dpt menarik minat dyh tok membacanyeee.....tersentuh hati jika memahaminyee...bace sampai habis tau...:))

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang~



Cuti sem baru bermula…Bulma dibenarkan keluar rumah oleh ibunya.

Setibanya di taman…

Goku : Hai sayang..maaf B lambat..
Bulma : Huhu..da janji pukul berapa..sekarang pukul berapa??
Goku : Alaaa..relaks la..lambat sikit je pun..
Bulma : Sikit apa 15 minit ni b?
[Goku membetulkan duduknya…]
Goku : Sayang..kadang-kadang kita sengaja melewatkan waktu solat. Sedangkan dulu kita dah pernah berjanji untuk ikut suruhan Dia..kan? Tapi mulianya Allah masih lagi sayang kita…
Bulma : Err..huhu~

Goku : Sayang kenapa pakai baju macam ni?
Bulma : Untuk B la..kita kan dah lama tak jumpa..
Goku : Eh..kalau B yang pakai baju fit mungkin r ada rasional sebab badan B 6 pack..hehe tapi tak nak la pakai ketat-ketat..sesak nafas..
Bulma : Orang pakai macam ni pun untuk dia laa..sayang masih pakai tudung tau..
[Goku membetulkan duduknya…]
Goku : Sayang, tutup aurat bukan semata-mata pakai tudung. Baju mesti longgar supaya tak nampak bentuknya. Stokin pakai. Aurat tu mahkota wanita khas untuk suami. Jangan lah nak tunjuk kat B. Belum masanya lagi sayang..
Bulma : Err..huhu~

Goku : B ingat nak bawa adik B tadi..dapat dia teman kita & jumpa bakal kak ipar dia ni..
Bulma : Alaaa..dah lama kita tak jumpa pun B masih nak bawa orang lain join kita kan?huhu
[Goku membetulkan duduknya…]
Goku : Sayang..tak manis kita berdua je..sedangkan orang tengok kita dah rasa tak sedap apatah lagi Allah yang Maha Melihat tu tengok kita..sayang tak segan ke?
Bulma : Err..huhu~

Goku : Family sayang tak marah ke sayang keluar jumpa B ni?
Bulma : Dorang kan dah lama tau kita bersama. Takkan nak marah kot..
Goku : Takkan tegur sikit pun takde? Yela..kita asyik jumpa je..
Bulma : Kalau B dah bosan dengan sayang, cakap je..tak perlu guna alasan family sayang k?!
[Goku membetulkan duduknya…]
Goku : B tak beri alasan. Kita dah lama bersama tapi nikahnya tak. Semakin lama semakin tak selesa B dibuatnya. Kalau setiap langkah kita ke masjid untuk menunaikan solat diberi pahala..agak-agaknya setiap langkah kita untuk berjumpa berdua kat taman ni diberi apa ye?huhu
Bulma : Err..huhu~

Bulma : B..cukup! B dah banyak berubah..kenapa ni? Dah tak sayang sayang ke? Dah ada perempuan lain ke? Jawablah!

[Goku membetulkan duduknya…menundukkan padangan ego lelakinya ke tanah…]

Goku : B memang dah banyak berubah…B sering lalai ingat pada Allah…Allah beri macam-macam nikmat pada B tapi B buat tak kisah je semua tu. Dulu kalau sayang tak balas mesej B sebab merajuk dengan B, B dah gelabah da..tapi bila B dapat rasa yang B jauh dari Allah, B buat biasa je…Allah masih lagi sayangkan B…Allah beri nikmat kasih & sayang dari sayang. B bersyukur dapat kenal sayang tapi malangnya B tak menjaga sayang sebaiknya. B tak sepatutnya mulakan semua ni dulu..huu B nak kembali kepada fitrah B sebab dah banyak berubah.

B memang ada perempuan lain. Dah lama B ada perempuan lain tapi B baru perasan kehadiran perempuan yang amat B sayangi tu. B amat sayang mereka.

Bulma : Mereka??? Sampai hati B! [Mula bergenang air mata Bulma…]

Goku : B memang ada perempuan lain. Ibu B yang lahirkan B. Sejak dalam perut lagi, dia amat sayang pada B. DIa jaga B dengan sebaiknya. Tapi bila B dah besar, B tak jaga dia pun. B sanggup melawan cakap dia semata-mata nak ikut kawan B & nak jumpa sayang. Ibu selalu pesan macam-macam tapi B xdengar pun. B dengar cakap sayang je. Bila sayang merajuk dengan B, B pujuk beriya-iya tapi bila ibu terasa hati dengan B, B cakap “entah pape la ibu ni”..huuhu kalau dengan adik & kakak B, lagi teruk B layan..huhu

B sayang sayang…B…

Bulma : Tak payah nak tipu! [Bulma terus memotong apa yang ingin dikatakan oleh Goku pada dirinya…]

Goku : B sayang sayang…disebabkan B sayang sayang, B nak lepaskan sayang. B tak nak sayang terus hanyut dengan B. Kita buat lah haluan masing-masing. Kenal diri kita. Kenal Allah. Ingatlah walau apa yang kita buat, Allah tak pernah lupa kita. Sentiasa kita dapat nikmatNya. B nak korbankan semua ni kerana Allah sebelum Allah betul-betul tak hiraukan kita & terus biar kita hanyut…

Bulma : B!! Kenapa sekarang??? [Air mata Bulma mula menitis di pipinya..]

Goku : Kerana Hidayat dari Allah tak datang selalu & hanya datang pada orang yang dipilihNya. B tak nak nanti Allah tarik balik hidayatNya ni…

Bulma : Sayang sayang sangat kat B.. [Bulma mula mengesat air matanya…]

Goku : Allah lebih sayangkan sayang…amat sayang pada kita…

Bulma : B..xkesian kat sayang ke? [Tidak dapat ditahan lagi air mata Bulma…]

Goku : B lebih kesian pada sayang jika sayang diseksa di akhirat nanti kerana B & B xmampu nak tolong sayang waktu itu..B minta maaf teramat sangat..B terpaksa lepaskan sayang kerana Allah…Biarpun sekarang sayang tak redha dengan perpisahan ni, tapi InsyaAllah berkat keredhaan Allah dengan usaha kita yang sakit keranaNya, sayang akan faham juga nanti…terima kasih untuk segalanya..jaga diri sayang sebaiknya untuk Allah…Assalamualaikum awak~

[Goku melangkah pergi…sepenuh kekuatan dipendam dalam diri agar tidak menoleh ke belakang untuk melihat Bulma yang pastinya sedang terseksa dengan perpisahan ini. Air mata lelaki Goku akhirnya jatuh jua kerana kesungguhannya melepaskan sesuatu yang disayangi kerana ingin mendapatkan keredhaan Allah SWT…]

Thursday, May 12, 2011

Amirul Asyraf


Apa guna berkain batik , kalau tidak memakai capal , apa guna beristeri cantik , kalau tak pandai menumbuk sambal.....wahhh berpantun-pantun nmpknyee kan kan....dah lame x update blog tut tut tut berpantun gitu...cewah..!!!!dah lame dyh menyepikan..biler nk update blog jer ade hal...biler nk update blog jer jd mls...tp byk story nk cerite nie...nk start dari mane eyh....ok2 dyh nk cerite sal sorg budak nie...tp nk kate budak xbudaklah...dah tua pon..dah ade misai,janggut...heheheh...tuakan tuakan...sebab tuh org panggil die atok....owhhh atokkk jikalau awk sedang membaca blogku ini...ku pinta seribu kemaafan sebab memujimu di blogku ini yeee...(ayat nk skema habiskan)...

Ermmm dyh tulis blog nie sebab nk ucapkan terime kasih sebab take care sal dyh yee...ari2 egat kat dyhkan...biler sabtu ahd dyh x balik ade org rajin belikan sarapan tok sy...lunch tok sy...maklum jelah kafe kat gmi nie kdg2 bukak,kdg2 x bukak...lau bukak mls nk turun beli..tp die rajin membelinyee...terime kasih tau....tp tp tp dyh ase serba slh lak..coz dyh byk wat atok sakit hatikan...nk nk mcm aritu dyh ajak atok temankan dyh gi men floorball kat sport cmplex..tp atk xmen,atk dok tepi sorg2 jee...dyh lak men floorball...maaf ea coz wat awk mcm org bodoh kat tepi tuh...:((..len kali dyh dah xwat lg dah...jgn simpan dlm hati tau..pi buang jauh2 yeee...

korg semua jgnlah nk buhsan bace post kali nie lak eyh...pos nie bukan nk membanggakan die..tp nk ucapkan terime kasih sgtsgt sbg penghargaan kat atok...tok tgok nie dyh wat post tok atk agi tau...sok belanje MCD yee...penat nie sy puji awk tau...heheheh....jap2 korg nk gi mane tuh hah???story nie x abis lagi tau....maaf yee atk dyh bukan xnk atk anta dyh balik umah...tp dyh nk nek ktm...xmo susahkan atk...lagipun jauhlah dari kajang ke klang...terime kasih sgtsgt sebab b4 nie anta dyh balik umah ea...pasni dyh nk nek ktm tau...jgn bimbang..dyh leh jage diri sendiri ngn bek tau....nk btau nie terime kasih yee atk sebab jge dyh ngn bek selama ini...:))

P/s : SEBAGAI PENGHARGAAN BUATMU